Oppdatert:
Oppdatert:

Hvem ønsker skandinaviske kvinner å likne på?

Ut i fra hva media presenterer er det yngre jenter med store lepper og overbehandlede kjendiser som er den største gruppen, men dette er ikke realiteten. Så hva er sannheten? Hvem er det egentlig som benytter seg av estetiske behandlinger og hvordan ønsker vi å se ut?

mirror11

Galderma gjorde i våres en spørreunderrsøkelse blant 300 sluttbrukere (personer som hadde gjort injeksjonsbehandling) i Sverige.
Bransjen i Norge er så og si nesten lik Sverige i atferdsmønster og idealer.
(Denne undersøkelsen ble også lagt ut på signaturklinikken.no/beautyblogg i mai les her).

Det undersøkelsen tydelig viser er at trenden blant selvsikre voksne kvinner, er ønsket om å skru klokken noen år tilbake, men ikke for langt.
De ønsker å se 5 år yngre ut, og ikke 15 eller 20 år.
70 % er kvinner mellom 40 -50 år.
Det handler om å trives med seg selv, samt å “matche” sitt eget speilbilde om hvordan man føler seg på innsiden.
Utseendet skal oppfylle ens målsetningner om en god, sunn og frisk livstil.

HVILKE KJENDISER MAN ØNSKET Å LIKNE PÅ:

Kvinner:
Monica Belluci 49 år= 25%
Claudia Shiffer 43 år= 8%
Carla Bruni 46 år= 7,7%
Prinsessan Caroline av Monaco 56 år= 6,5%

Den perfekte kjendisrollemodellen var en attraktiv voksen kvinne mellom 40-50 år med et naturlig, ungdommelig utseende.

Monica Belluci 49 år.

Menn:
George Clooney 52 år= 33,5%
Brad Pitt 50 år= 28,1%
David Beckham 38 år= 14,3%
Daniel Craig 46 år= 5,8%

Menn siktet inn mot maskuline trekk, voksne menn 40-50 år.

George Clooney 52 år.

Her er resultatene fra resten av forbrukertrenden som ble gjort:

Hvilke behandlinger er mest etterspurte?
Kombinasjon av Restylane og Botulinumtoxin/ Azzalure = 40,3%
Kun Botulinumtoxin/Azzalure= over 60%
Kun Restylane (filler)= 26,8%
Restylane Skinbooster= 4,2%
Mesoterapi= 3,4%

Hvilken aldersgruppe søker estetiske ansiktsbehandlinger?
Fortsatt er kvinner mest representert (8 av 10 er kvinner), men mennene er utgjør nå en relativ stor kundegruppe.
Hvilke dag foretrekker man behandling?
Fredag= 55,8%
 
Torsdag= 17,5%
Slutten av uken er med andre ord mest populær. Årsaken er at de fleste ønsker noen dager «recovery time».

Hvilke tid på året er mest populær?
November= 24,7%
Desember= 23,3%
Før julefest og nyttårsfeste
n ønsker man å se ekstra bra ut.

Mars= 7,6%
April= 8,7%
Mai= 10,2%
Før sommerferien ønsker man å se ekstra bra ut.

Hvor søker forbrukeren informasjon om behandlinger?
Fra venner= 33,9%
Internett= 34,8%
Ca. 70% av kundene kommer godt forberedte og informerte til første time.

Hvorfor utfører man behandling?
Feel-good factoren skårer høyest på kvinner over 40 år.
Disse er mer bevisst på at “less is more” og at de ønsker å se like bra ut som de føler seg.
Les også Evig jakt på det «perfekte» selfie.

Hvor mange år ønsker man å reversere?
Over 90% av alle som utfører behandlinger, ønsker å se yngre ut.

Hva er kundene mest urolige for?
Her svarte 60,8 % at de var redde for å bli overbehandlet.
Dette mener jeg pressen må ta mye av skylden for, ettersom det oftest er skrekkeksemplene som pryder de ulike forsidene.

Marianne Hverven

Marianne Hverven

Beautyblogg er Signaturklinikken sin egen blogg. Her finner du ytterligere informasjon, tips og råd om produkter og behandlinger. De ulike artiklene skrives av Signaturklinikken sine ansatte, og er det noe mer du lurer på er det bare å ta kontakt med oss på telefon 920 18 225.

Marianne Hverven startet Beautyblogg tilbake i 2014 som en selvstendig blogg. I 2015 etablerte hun Signaturklinikken i Lillestrøm, som siden har vokst til flere avdelinger med svært erfarne behandlere.

Del og kommentar

Behandlinger

Dermapen
Laserbehandling
sculptra-behandling
Sculptra
Hudanalyse
Restylane/ filler Signaturklinikken
Restylane / Fillerbehandling
Vipper & Bryn
Hudbehandlinger
Rynkebehandling
Dermapen
Hudanalyse
Hudbehandlinger Signaturklinikken
Hudbehandlinger
Laserbehandling
Restylane/ filler Signaturklinikken
Restylane / Fillerbehandling
Behandling med Botox/ toksin
Rynkebehandling
sculptra-behandling
Sculptra
Vipper & Bryn