Beautyblogg i Miami, masse ny inspirasjon og besøk hos flere klinikker.
Et av de mest interessante møtene var hos Miami Institute, hvor kjendis kirurgen Dr. Julio F.Galio er en av stjerneteamet.
Han ble spesielt kjent gjennom media når Kim Kardashian utførte en blodig «Vampire» behandling som vakte oppsikt.

kim kardashian

Bildet er hentet fra: http://www.dailymail.co.uk/video/tvshowbiz/video-1001970/Kim-Kardashian-gets-vampire-facial-using-blood.html

Jeg hadde et møte med Miami Institute sin manager, Martha Rivas.

Klinikken hadde 9 operasjonsaler i konstant drift, med egne lekre konsultasjonsuiter til alle rom, slik at alle kunder var under full diskresjon.
Veldig mange av deres pasienter er blant Hollywood sine toppkjendiser, og diskresjon var derfor av høyeste prioritet. Miami Institute lå i Four Seasons Hotel Downtown Miami.
Standarden var ekstremt høy, og jeg ble møtt av et ekstremt profesjonelt team.
Tusen takk for gjestfriheten, og en fantastisk lærerik dag!

miamiinstitute

Martha fortalte at de var størst på kirurgi, men fortalte at det var ganske jevnt fordelt mellom kropp og ansiktkirurgi.
Hun fremhevet blant annet butt lift prosedyren, som de hadde opplevd stor økning i de siste årene.

Les mer om Rumpehysteri eller Alt du må vite om Brazilian Butt Lift.
«Her skal alle se bra ut i bikini, året rundt, så kropp er viktig når du lever et jetset liv», fortalte Martha..
Ellers tilbyr klinikken de fleste tjenester for å dekke alle behov, som blant annet kosmetisk tannlege, medisinske hudprogrammer, hair restoration, weight managment, wellness medicine, cellulat therapy, Plastic surgery, Energy-based rejuvenation, cosmetic dermatology, sexual health, etc.

miami usa

Vi snakket lenge om markedet både i Skandinavia og i USA.
Om vi ser på statistikken fra USA kan vi finne svært mange likhetstrekk på hvordan markedet i Skandinavia/Europa vokser i samme retning som det amerikanske.

Det som slår igjennom i USA, kommer ofte hit også.

Det vi derimot ofte glemmer er at USA har ekstremt strenge kontroller for å godkjenne nye behandlinger og produkter.
Søkeprosessen tar ofte flere år, og få av leverandørene har penger og tid nok til å dokumentere sine påstander overfor FDA.
Food and Drug Administration (FDA) er en etat innen det føderale amerikanske Helse-og sosialdepartementet, og er blant annet ansvarlig for regulering og overvåkning av legemidler, kosttilskudd, kosmetikk og medisinsk utstyr i USA. Når produkter er under behandling hos FDA kan de selges på markedet, men de mest seriøse rører ikke i produktene før FDA har godkjent og dokumentert effekt, trygghet og sikkert. Les også: Alert feilinformasjon fra- everandor.

På den andre siden, har  USA veldig mange dyktige eksperter, ettersom de får tid til å konsentrere seg om de behandlingene/ produktene de har (de overøses ikke av mange nye ting som lover gull og grønne skoger hele tiden).

Her er de amerikanske tallene fra 2015 (vi kan ofte se på disse for å se på trend og utviklingen  – vi ligger litt etter.)
Trendrapport fra 2014 kan du lese om her.

Brazilian butt lift har i 2016 skutt videre i været,  og behandlingen med størst økning i USA i 2015, med en økning på 252%.
Dr. Fredrik Berne hos Klinik34 i Gøteborg (Sverige) bekrefter også dette. Hittil i 2016 har han selv gjort over 200 butt lift, mot totalt 13 i 2013.
Les flere caser om butt lift her:
http://beautyblogg.com/brazilian-butt-lift/
http://beautyblogg.com/rumpehysteri/

Etterspørselen har eksplodert etter at Kim Kardashian fremhevet sin bakdel i sosiale medier, men også fordi silikonimplantat stort sett har blitt erstattet med fettinjeksjoner i rumpe ( som er et tryggere inngrep med mindre komplikasjoner).

kirurgi

Les mer om: Året kosmetiske behandlinger ble allment akseptert her. 

Veksten fortsetter også i behandlinger med Restylane og Bot.x, selv om økningen er en del mindre sammenlignet med tidligere år.
Bakgrunnen er at injeksjonsbehandlinger i dag er allment akseptert og utføres i stort antall, og man antar at man vil se en jevn vekst i årene fremover.
700% ökning på 13 år.

botox fillere restylane

Alltid en inspirasjon å snakke med dyktige fagfolk. Det å dele ærlig informasjon med hverandre gir en tryggere og sikrere bransje.

 

Beautyblogg logoby Marianne