Personvernerklæring​

Håndtering av persondata hos Signaturklinikken AS

Ditt personvern er viktig for oss hos Signaturklinikken. Vi tar det derfor meget seriøst hvordan de data som blir innhentet om deg lagres og håndteres på en trygg og sikker måte, og at det skjer i tråd med lovene om personvern som gjelder i Norge.

Denne informasjonsteksten forklarer hvordan Signaturklinikken behandler dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har.

Dette gjelder deg som:

  • Er eksisterende kunde av Signaturklinikken som kjøper produkter eller behandlinger hos oss
  • Besøker vår hjemmeside eller våre plattformer på sosiale medier
  • Deltar i markedsundersøkelser eller kundeundersøkelser
  • På annen måte kommuniserer med oss for eksempel per telefon, e-post eller kontakt skjema på hjemmeside

Vi oppmuntrer deg til å lese igjennom informasjonen nøye. Har du ytterligere spørsmål er du velkommen til å kontakte oss, hvordan fremgår nedenfor.

Signaturklinikken AS (org nummer 914861500) Solheimsgata 2 E, 2000 Lillestrøm, tlf 920 18 225, [email protected] er ansvarlig for den behandlingen av personopplysninger som gjøres av oss.

Hva er personopplysninger og hvilke samler vi inn om deg?

Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan kobles til deg.

De personopplysninger vi samler inn om deg er: Navn, adresse, e-post adresse, telefon nummer, IP adresse, fødselsdato, timeliste for behandlinger samt kjøps- og betalings historikk.

På hvilket lovlige grunnlag behandler Signaturklinikken dine personopplysninger?

All behandling av personopplysninger som Signaturklinikken utfører er enten nødvendig for å gi deg riktig behandling (vår avtale med deg), for å oppfylle lover som regnskapsloven, bokføringsloven og helsepersonnelloven eller etter samtykke fra deg, samt for å sikre at du får en best mulig brukeropplevelse på nettstedet og for å kunne tilpasse annonser, også på andre nettsteder.

Hvor lenge sparer vi dine personopplysninger?

Dine personopplysninger lagres (i) så lenge det er nødvendig for å utføre tjenesten til deg, (ii) så lenge vi regner kundeforholdet som aktivt eller (iii) så lenge det er påkrevd i henhold til lov. Deretter slettes eller anonymiseres dine data slik at de ikke kan kobles til deg.

Hvordan beskytter vi dine personopplysninger?

Signaturklinikken og våre underleverandører bruker etablerte IT hjelpemidler for begrenset og passord beskyttet tilgang til kunde database, kryptering, skylagring og backup av data, brannmur og virusbeskyttelse. Vi har etablerte rutiner og opplæring for å sikre dine data.

Hvor får vi dine personopplysninger fra?

Dine personopplysninger som Signaturklinikken behandler kommer fra:

  • Vårt online booking system.
  • Annen person som booker time på dine vegne eller som gave
  • Kontakt skjema på våre hjemmesider om du benytter dette
  • Gavekort leverandør som selger gavekort til bruk på vår klinikk
  • Betalings terminal om du benytter dette ved betaling
  • Din data maskin eller telefon når du benytter våre digitale kanaler og sosiale medier, ved lagring av informasjonskapsler, eller IP adresse. IP addresser blir lagret på en slik måte at de ikke kan spores tilbake til en spesifikk person, men brukes til aggregert og anonymisert statistikk.


Hvem ser dine personopplysninger?

Signaturklinikken selger aldri dine personopplysninger. Vi deler kun opplysninger med underleverandører som vi behandler informasjonen på våre vegne. Disse er underlagt avtaler om databehandling som regulerer ansvar og begrenser bruken av persondata.

Vi deler kun opplysninger med underleverandører som utfører følgende tjenester:

  • Bookingsystem leverandør som innhenter ditt navn, kontaktinformasjon, behandlings- og kjøps historikk, samt som tilbyr IT-teknologiske sikkerhetsløsninger for begrenset tilgang, sikkerhetskopier og lagring.
  • Økonomisystem leverandør – omsetningsrapporter inneholder ditt navn og kjøpshistorikk slik det er påkrevet i lov.
    Inkassobyrå – ved salg mot kreditt og uteblitt betaling blir dine kontakt detaljer og faktura detaljer oversendt og kravet håndtert av inkassoselskap.
  • Gavekort leverandør, navn, kontakt detaljer og betalingshistorikk.
  • Hjemmeside administrator – kontaktskjema på våre hjemmesider er lagret på server hos web-administrator som har rutiner for regelmessig sletting av slike henvendelser.
    Kontaktskjema henvendelsene blir videreformidlet til vår e-post server og lagret så lenge det er relevant for å levere tjenesten. Her benyttes det informasjonskapsler for å analysere bruk av siden og videreutvikling av vår hjemmeside for å gi en forbedret kundeopplevelse
  • Markedsføringsrådgiver – bruker informasjonskapsler for å analysere bruk av siden og anonymisert aggregert informasjon om våre kunder, som kombinert med profil fra sosiale medier, gir informasjon om geografisk og demografisk data planlegger, genererer og administrerer markedsføring i sosiale kanaler.
  • E-post server – Vi bruker blant annet e-post for å svare på henvendelser.
  • Bank – Ved bruk av bankaxept eller kredittkort vil finansinstitusjonen motta betalings informasjon om deg. Disse institusjonene er underlagt offentlig pålagt taushetsplikt i lov.
  • Meta – Vi benytter Meta som vår annonseringsplattform. Denne informasjonen brukes utelukkende for annonsering på Metas plattform.


Cookies (informasjonskapsler)

Du kan hindre at slike informasjonskapsler lagres ved å endre på nettleserens innstillinger. Du kan også slette informasjonskapsler i nettleseren eller ved filbehandling.

Trustpilot

Vi jobber hele tiden med at våre kunder skal være mest mulig fornøyd med handleopplevelsen på signaturklinikken.no, og ønsker derfor tilbakemelding fra våre kunder. For å samle inn slike tilbakemeldinger benytter vi Trustpilot, som sender ut en epost til våre kunder noen dager etter fullført kjøp.

Alle anmeldelser våre kunder skriver vil bli publisert hos Trustpilot – uansett om disse er positive eller negative.

Du har rett til å motsette deg elektronisk markedsføring

Signaturklinikken benytter etter samtykke din e-post adresse eller mobil nummer for å presentere tilbud og rabatter til deg. Denne preferansen gjør du ved etablering av din online booking profil ved første innlogging, gjennom samtale med din hudpleier eller kunde skjema forut for behandling. Du kan når som helst endre din preferanse i samtale med din hudpleier ved å kontakte oss på [email protected] eller i din online booking profil.

Se også informasjon om informasjonskapsler over.

Rett til innsyn, rettelse, portabilitet og sletting

Du har rett til å vite hvordan vi behandler dine data, og har rett til innsyn i hvilken informasjon vi har lagret om deg. Dette er blant annet for å gi adgang for å rette og komplettere ufullstendige opplysninger. Du har også begrenset rett til å flytte dine persondata til en annen organisasjon. Du har rett til sletting så lenge vi ikke er påkrevet i lov å lagre informasjon om deg, dette inkluderer blant annet helsepersonell loven for medisinske hudpleie behandlinger, samt bokførings loven.

Kontakt informasjon

Ønsker du å vite mer kan du henvende deg til din hudpleier, eller kontakt daglig leder og data sikkerhets ansvarlig ved [email protected]. Vi utleverer ikke informasjon uten at offentlig godkjent legitimasjon fremvises.