Det varmet virkelig hjertet mitt når jeg kom inn på blogglisten topp 100 (74 plass) med månedens ekspert intervju av fagansvarlig på Dermanor, Kjersti Johansen. Hun svarte på alle spørsmålene vi har når vi skal kjøpe et nytt produkt og står der foran butikkhyllen med et produkt til 199,- og et til 949, og spør oss selv: «KAN DET VÆRE SÅ STOR FORSKJELL»? Svarene er å finne her: Verdt å lese! signaturklinikken.no/beautyblogg er en uavhengig plattform, som sammen med forbrukere, klinikker, fagpersoner, leverandører og presse ønsker å gi deg en nøytral og ærlig tilbakemelding om alt som beveger seg innen den kosmetiske bransjen. Beautyblogg sin ambisjon er å være med på å gjøre det trygt for dere kunder å finne frem i jungelen av NYE behandlinger, produkter og klinikker der ute. Etter mange år i skjønnhetsbransjen, hvor jeg daglig har sett feilbehandlede og fortvilede kunder fra «cowboy» markedet i Oslo, synes jeg det er på høy tid at bransjen sammen tar noen grep for å rydde vekk de useriøse aktørene. Samtidig er det viktig å understreke at kundene selv også har et stort ansvar. Den vanligste feilen er at kunden ikke har gjort noen form for bakgrunnssjekk av klinikken eller behandler først, og dermed havner hos ufaglærte eller uerfarne personer med «billige» og udokumenterte kopiprodukter og maskiner. I mine øyne skal det ikke være lov i år 2014 å si at man ikke visste bedre. Allikevel er dette daglig kost, og jeg håper at vi sammen kan utgjøre en forskjell. Mine beste trygghetstips i denne anledning:
- Gjør et enkelt Google søk på klinikk eller behandler.
- Krev å se dokumentasjon på ferdigheter og kurs (ikke la deg lure av kun en lege frakk).
- Krev å se behandlerens egne før og etter bilder.
- Spør venner eller andre kunder om referanser og erfaringer.
- Sjekk om klinikken står oppført på leverandørens «anbefalt klinikk» liste.
- La det ringe en bjelle når behandlingen utføres hjemme på kjøkkenbenken eller i et dunkelt kjellerlokale/ bakrom.
Sommerferien har startet, men jeg håper sakene i juli også vil engasjere og interesse deg. Det gleder meg ekstra mye når jeg får leserspørsmål. Disse spørsmålene har høyeste prioritert, og kan jeg ikke selv svare vil jeg få hjelp av de beste innen dette feltet i bransjen. Gleder meg fremover, med masse nye og spennende saker. Noen sjokkerende og skremmende, mens andre er revolusjonerende og spennende. Beautyblogg vil fortsette med testing av produkter og behandlinger sammen med sine lesere. Jeg vil også ta for meg nyheter i bransjen innen produkter og behandlinger, samt litt sladder og «insider» stoff. Så husk. Er det noe du er fornøyd, misfornøyd eller usikker på vedrørende kosmetiske behandlinger? Spør meg da vel. Med ønske om en riktig god og fin sommer.